Ahad, Februari 28, 2010

:D

assalamualaikum wbt~

before mgeluarkan ayat2 yg agak skemarama,okay tak template baru blog kita ni?aku baru je upload,kalau x ske bleh kasitau so nanti aku tukar,request lah nak warne ape.saje pilih hitam putih sebab cam neutral kan.i mean, kalau aku letak pink kang ade yg tak berkenan.hee :D

okay,ini dari aku plak.
mmg nak gune aku sebab x selesa nak gune saya.maaf ye.

jujur sejujur-jujurnya, masa kak dina bagitau ade lagi program ISK ni,cam malassss gile-gile.
sebab-sebab dia:
  1. jadual minggu tu and jadual after program tu cam packed gile,practical bertubi2.
  2. macam malas plak sebab lama sgt plak prepreprepreview nya.
tapi pergi lah jugak akhirnya.yelah,niat mula2 memang tak berapa nak ikhlas (truk giler) and g pun sebab sumer orang pergi.tapi after 3 hari dengan sisters sumer,sumpah,tak menyesal aku pergi program kita tuh.
aku cam mata ni,kena tonyoh2 terbukak dengan kak dina and the geng. selama ni,life yang aku jalankan ni memang lame giler. impian2 and cita2 yang kebudak2an. memang tak extraordinary.yang paling tak boleh blahnyer,bleh plak timeline tuh,cam ape ye,cam meaningless.
nak capai semuanya benda2 keduniaan.kereta,kerjaya,rumah besar,suami,anak2,etc.

hidup ni just cam takde kemuncak bile fikirkan balik.
lagi,aku sedar plak,hidup ni mmg bergelumang dgn dosa2.mgumpat tu macam benda yang normal (sorry kpd y pernah diumpatt :( ), couplecouple tu biasa (sib baik dah takde,alhamdulillah), terpengaruh dengan bende2 lagha kat dunia ni cam drama2 and movie2.balik2 lee dong wook.mmg takde point betol.ade ke bende2 ni akan membawa aku ke syurga nanti?macam la mungkar and nakir tanye ape yang jadi dalam jalan citer my girl.

dulu,main goal buat masa terdekat,ada saya tulis dalam buku organizer : To be a super smart medical student.saya rasa ade gak yang ade goal sama cam saya dulu.skrg,main goal dah berubah : To contribute in making the new Islam Empire.
paling saya suke dalam program tu,is the graph.mmg berkobar meremang bulu roma bile tgk.memang bengang sangat dgn mustafa kamal ataturk.mmg bengang dgn orang2 kafir lain dgn plan dierang yang skrg kita sumer terkene unconsciously.

saya tau saya ni mmg agama tingtong2 sgt.tp,alhamdulillah lah Allah da bagi kesedaran ni.Alhamdulillah sgt2.
skrg ni,it's in the matter of maintaining semangat ni.ya Allah,tolong lah jangan bagi semangat ni pudar.mintak2 lah jangan jadi hangat2 tahi ayam.so kawan2~marilah kita same2 berubah and membantu sesama sendiri berubah menjadi yang lebih baik.basha!

sekarang ni,aku nak jadi antara yang menyumbang dalam agama Allah.yang membantu membina the next tamadun Islam yang hebat.aku nak berdakwah.

dulu,aku selalu ingat cam ceramah2 agama ni just nak suh kita bertaubat and just remind kita bende yang betol and salah.ingatkan rukun2 agama.pastu motivasi diri.kalau tunjuk pasal palestin punya perang2 pun,biasanya yang pemberi ceramah tu pun cakap ape yang kite student ni bleh buat,is to study hard and jadi doctor and g rawat org tu.then pastu?

tu je?tu je?tu je?
yakin ke yang aku ni bleh kekalkan niat tuh?tgk2 last tersgkut kat hospital kerajaan.and okaylah,ubah2,aku nak bekerja sambil beribadah,niat kerja tu kerana Allah.tp yakin ke aku bleh kekalkan niat tuh biler penat keje,dgn tak cukup tido and makan sumer?baru skrg aku fikir.

and baru sekarang aku nampak tujuan hidup aku ni.
and aku nak belajar camne nak ajak org ubah pandangan hidup dierg.
sebab,honestly,ni 1st time aku ade keinginan nak berdakwah.
i used to think cam bende2 ni relate to org yang bertudung labuh saja.

harap2 ade lagi program utk ajar kita semua how to berdakwah!

:D

1 ulasan:

  1. waalaikumussalam!!!

    waaa.... bagusnyer!!! honest! tu yg kite nk dari program kite! ehehehe....

    nak kekalkan semangat?

    tu la pentingnya berada dalam lingkungan yg baik! yg support kite.... di mana same2 ingatkan tujuan kite... ingatkan kita wat ape2 utk ape.... mengajar dan belajar bersama...

    k fathimah- jkrt

    BalasPadam