Isnin, Mac 01, 2010

keabadian cinta

satu2...saya sayang Allah...
dua2...sayang Rasulullah...
tiga2...sayang ibu bapa...
satu dua tiga sayang semuanya :)


assalamualaikum...
rakan2...,nak tau smthg x?saya syg kamu!terima kasih sbb sudi jadi sahabat saya,sudi terima saya seadanya~

kadang2,saya rasa hati saya kosong,jiwa saya rindu,bibir saya kelu,mata saya berair...kenapa ya?
jawapannya : saya CINTA!
lumrah manusia,rasa cinta hadir tanpa dipaksa...kadang kala,ia hadir tatkala kita sepi n keseorangan...kita mudah dibuai sang bayu,dilambung sang ombak,diputar sang mentari[errrr,apakah~]
dahulu,saya sering terfikir...kenapa sy tiada y kejar,kenapa saya tidak dirindu...kenapa ya?
jujur,sy sering bertnya kat mak saya..."mak,mak agak2 la kan...ela ni...,ada org y suka x?ya la...ela ni kan besa2 ja...kawan2 ela suma cantik..."
haaaaa~nak tau x apa mak sy kata?
mak kata..."ela,apa ciri2 lelaki pilihan ela?"
saya pon jawab.."ela x kisah mak...asalkan beriman,bley bimbing ela...n kalu bley,nak y sekufu...tp,ela rasa susah la mak, nak dapat apa y ela nak...bilangan lelaki dah la kurang.."
mak saya reply.." ela,ingt pesan mak..kalu ela nak suami y baik,ela pupuklah diri ela menjadi muslimah y baik.. sebagaimana ciri2 suami y ela nak...ela pupuklah diri ela mempunyai ciri2......[to be continued ...... ]


hahahaha...sbnrnya,kisah kat atas sbgai mukadimah ja...untuk membuat kalian tersentak, berfikir seketika...(jgn marah ya :p )

kalian cinta x kat Allah?kat Rasulullah???cinta x???[hmmm,sure2 ramai y akan jawab..YA!SAYA CINTA ALLAH..SAYA CINTA RASULULLAH~]

tp,pernah x kalian terfikir,sejauh mana kita cintakan Allah n Rasulullah???
frankly speaking lah kan...sy sndri kdg2 terfikir..apa bukti sy cintakan Allah n Rasulullah?sejauh mana sy sggup berkorban demi ISLAM?sy tidaklah sehebat sumayyah...tidak pula seberani Asiah...tidak selembut Aisyah...tidak sepenyayang Fatimah..sy punya bnyk kelemahan y perlu diperbaiki,bnyk ilmu y perlu ditimba.....

maka,apa y sy boleh lakukan demi ISLAM???jujur,sy ingin melihat Islam bangkit semula,sebagaimana suatu ketika dahulu...

kawan2,marilah kita berusaha,menimba ilmu sbnyk mungkin,kerna
dakwah itu matlamat,belajar itu alat....

ikhlaskan hati seikhlas2nya...usah terlalu mengharap sesuatu y x pasti...Allah menilai usaha,bukan lah hasil...makanya,berusahalah!

mahukah kita melihat...teman2 kita,ahli keluarga kita,dicmpk ke dlm neraka?Na'uzubillah!
tegurlah,dakwahlah,ingtkanlah...tatkala ada antara kita y terleka,terlalai mahupun terlupa...

'barangsiapa antara kalian melihat kemungkaran hendklah ia merubah dgn tgnnya,jika x mmpu,maka dgn lisannya...dan kalau x mmpu maka dgn hatinya..y demikian itu adalah selemah2 iman..' [h.r Muslim]
p/s :maaf ya..kalu ada y tersilap,tersalah...tegurlah saya!

5 ulasan:

  1. salam..saya sayang kamu jugak..=)

    BalasPadam
  2. wslm w.b.t..
    heheehehhe..terharunya~mekasih ya..

    BalasPadam
  3. chumil sgt tulisan yg part atas tuh, kena bukak mata besau2 jap... kalau nak suami beriman, kita sendiri kena siap dari segi fizikal n mental, siap tuk ditinggalkan beberapa hari atau bulan, siap tuk berjuang bersama2 n menahan dugaan, n siap tuk diminta untuk dimadukan, oh!

    BalasPadam
  4. dan kita sendiri kena jelas dgn matlamat untuk mendapatkan pasangan..bukan sahaja utk kita, malah utk Islam..utk membina sebuah baitul muslim sendiri memerlukan kita utk bersedia..sedia dri segi mental, fizikal, ilmu kekeluargaan dan ilmu dalam mendidik bakal2 generasi akan datng..InsyaAllah,tuepun kalau da rejeki..hihihi.. ALL DA BEST MY FREN..LUV U SO MUCH...

    BalasPadam
  5. kak tqah:kui3..emangnya,sy sngja kok..tulisnnya biar halus2~~~ehehehe..tp,awat lak nak kena tinggai???wuuuuu~~

    sahabat berkata:hehehehe...amiiin~~doakan ya :)

    BalasPadam