Ahad, Mac 07, 2010

manusia mudah lupa....igt balik!!

manusia sekarang,

bangga (jugakla..) dengan perkara mungkar

gembira (jugakla..) sering tak bertempat

hanyut (jugakla..) dalam dunia sendiri

tak mengenal erti "batas"

tapi,

resah (jugakla..) tika diajak ke majlis agama

alasan demi alasan tercipta

manusia oh manusia..

sukar membezakan antara baik dengan buruk :(


p/s: aku terasa lemah sangat sekarang, ya Allah. aku hanya mampu melihat dan protes dalam hati. aku pun masih dalam kategori ini sebenarnya. *sigh*

p/s2: sebab aku sayang kawan2 aku la aku tulis post ni. marilah kita saling berubah, ok?

p/s3: hidup kita kat dunia ni, hanyalah sebagai persediaan untuk akhirat kelak. kita kena belajar mengimbangkannya. jangan terlalu asyik mengejar benda yang takkan kekal, eh?



doa hari ini:

Ya Allah, ringanlah ke atas kami semasa sakaratulmaut, dan lepaskan dari api neraka, dan kemaafan semasa diadakan perhitungan(hisab). Wahai Tuhan kami, janganlah Engkau sesatkan hati kami setelah Engkau memberi pertunjuk kepada kami. Berikanlah kami rahmat dari sisiMu, sesungguhnya Engkaulah Tuhan Yang Maha Pemberi.

3 ulasan:

  1. nak berubah jugak!nak jadi insan y lebih baik ..jom2 ...

    BalasPadam
  2. akak suka post ni terutama doa yg di bold tu, sgt kena dgn kita semua kan.. :)
    celina, (ops, adekah terkantoi. :P )
    Allah is always with us.

    BalasPadam
  3. kak ain ni............
    huhu....kejam2x..
    perlu ke sebut??

    BalasPadam