Selasa, Mac 09, 2010

mommy daddy,i love you.

Assalamualaikum wbt,

lama jugak tak tulis ka sini,maybe sebab busy preparing macam2.nak share sikit pengalaman yang buat aku sebak harini.arini aku stress sebab nak g bandung berjumpa dgn mak ayah.sebab macam2 kene urus,jadual lagi,ticket kapal terbang and nanti sorang2 ke jakarta pastu kne naik kereta 3 jam untuk ke bandung.

mula-mula mmg malas giler nak pergi,sebab tiba-tiba sangat and mendadak.memikirkan lagi nak prepare exam biochem and to think that perjalanan lebih memenatkan dari waktu di bandung tu nanti.dalam hati macam marah-marah and tak puas hati sebab parents insist aku utk pergi.

ticket flight yang da prepare is airasia kul 4.30pm ke jakarta.mula2 nak ambil lion air,tapi xde duit (da pokai after bli perabut) and waktu lion air is pukul 1pm.tutorial plak kul 1-3pm.

so tup tap2.mintak la tutor,awalkan tutorial jumaat tuh,Alhamdulillah dapat.
bile dah bagitau mak.

mak cakap
"la baik naik lion air je hari tu nanti."

aku jawab balik
"xpe la mak,xdelah yasmin rushing nanti"

*berborak pasal hotel and nak shopping ape*

mak sms,
"esok yasmin g beli lion air lah"

!!!!!!!
waaaaah!waktu tu mmg macam hot sangat.tibe-tibe plak suh g bli tiket lain.burn lah tiket airasia,susah2 dapat tukar waktu dgn doktor tuh.haih stressss giler.mulut pun astaghfirullah terkuar bende2 kurang manis.contoh "Aaaaargh!"

aku pun cubalah berbicara baik2 cam cakap esok jadual packed and nak prepare exam so boleh tak just gune airasia.

mak jawab.oklah and a few other things.

masa tu bengang sangat bile fikir cam kenapa lah macam ni.aku da cuba dah nak pergi bandung.kenapa ada je yang tak puas hati.

try lah cari kat alQuran ayat-ayat yang menenangkan.
tak jumpe (maybe terlalu hot time tu)
so mngucap banyak2 nak ilangkan marah.

pastu buka internet.
carilah email itinery dr mak.
and bila aku narrow down email dari mak
paling banyak is email telegraphic transfer dr maybank bile mak masukkan duit.
dari dulu.banyak plak tuh.

sebak.

bile nak sewa rumah mahal2 mintak mak duit berjuta-juta rupiah.
nak bli ni tu ni tu.
ble mak suh susahkan diri skit utk jumpa family.
marah-marah and complain2.
tp nasib baik complain dgn diri and blum tahap myuarakan kat dierang.
huuu,ya Allah,berdosanya aku ni.
anak ape tah.tak kenang tol jasa.
huuuu.
sedih sedih sedih.

nnt jumpa mak ayah nak peluk dierg kuat2.huhuhu

smoga kawan ambik iktibar~


4 ulasan:

  1. salam...min,memang itulah lumrah kita kan?tp,xpa..,apa y penting?USAHA![dgn nada berkobar2]..frankly,aku sndri pon penah terbuat cmtu..tp,setiap kali aku 'derhaka',mak aku akan tunjuk parut kat perut mak aku,kesan operation utk melahirkan aku.maka,on da spot,aku akan nangis n mintak maaf kat mak aku.insaf~

    BalasPadam
  2. tak sangka ada masalah min,(patut la hari ni dok pikir pasal awak je,tu yg akak sms awak tny pasal tiket)..moga Allah permudahkan jalan..cuba buka surah yg kita dah go tru,al-insyirah.."bersama kesulitan,ada kemudahan"..=)
    salam sayang-k.deena

    BalasPadam
  3. Allah beri kita ujian, sbb DIA sayang pd kita. Allah buat kita ada rasa marah dan down, sbb DIA mahu meredakan dan menaikkan kita.

    org yg paling bijak, adalah org yg mengambil hikmah. dan alhamdulillah, yasmin sudah jadi org yg mgambl hikmah tu. subhanallah. :)

    BalasPadam
  4. salam~
    tq cik roda warna,kak dina and kak ain..
    heee..tq utk kata2 semangat.terharuu!
    alhamdulillah so far so good..and tgu waktu je nak g ni.. :D
    luv u alll~

    BalasPadam