Rabu, Mac 17, 2010

takut x?

aku takut gila (kot) lepas baca terjemahan ni:

....Barangsiapa yang Allah menghendaki kesesatannya, maka sekali-kali kamu tidak akan mampu menolak sesuatu pun (yang datang) daripada Allah. Mereka itu adalah orang-orang yang Allah tidak hendak mensucikan hati mereka. Mereka beroleh kehinaan di dunia dan di akhirat mereka beroleh siksaan yang besar. (surah Al Maa-idah ayat 41)


Doa hari ini: Ya Allah ya Tuhanku, ampunkanlah segala kekufuran ku.. segala kejahatan ku.. aku harap aku tidak dimasukkan dalam golongan orang-orang yang sesat. Aku takut dengan seksaan nerakaMu ya Allah..maafkan aku ya Allah~ :(

aku berharap sangat akan perubahan, tetapi aku perlu ingat, yang setiap benda harus dilakukan dengan penuh kesabaran, dan tak ada benda yang boleh jadi dengan begitu senang. Cabaran pasti ada, jadi, kita kena tabah dan tak putus asa.

2 ulasan:

  1. salam..subhanallah..alhamdulillah hati kita tersentuh dengan ayat2 Allah..sepatutnya hari2 hati kita rasa gerun sbb setiap hari bangun dr tidur kita berhadapan dengan maut..jika kita masih hepy2 saja,rasa okke2 saja,jadi hati2 dengan perasaan berasa aman dr azab Allah..semoga perassan ini sentiasa mekar dlm hati hijaudaun dan adik2 lain:)..wallahualam

    BalasPadam
  2. time kasih wahai cik anonymous...
    itu la nye...
    selalu kita take for granted je rse senang kita..
    hrp2x lpas ni dpt la dijadikan peringatan...
    insyaAllah

    BalasPadam